Sidor

tisdag 6 september 2011

Möss möss och mera möss

Iaf så var kräftskivan i lördags jättetrevlig! :) Synd bah att min cykel skulle gå sönder på vägen hem. Jag använder ju faktiskt min cykel sjukt mkt. Typ varje dag, så det var ju en himla förlust :(

Nu är Hannes på afterwork med sitt jobb och har det trevligt. Jag skyndade mig hem efter jobbet för att hinna se idol, missade dom första minuterna men det är okej. Sen nu väntar jag ju på Bridesmaids. Om man ska göra något negativt till något positivt, så kan man ju tänka att det inte gör så mkt att jag måste vänta en stund innan jag får se den eftersom jag ändå är ledig imårn (yay, tack Anja som var snäll och tog mitt pass) så måste jag ju inte gå och lägga mig alltför tidigt, är ju fri imårn!!! Men fortfarande, inte superskoj att vänta.

Plus att när jag sprang in från bilen satt Selma och väntade på mig, det var ju trevligt tänkte jag. Men! Klart som fan att hon fångat ännu en råtta som hon insisterar på att lägga precis framför bron. Åhh. Hann ju såklart inte ta bort det innan idol eftersom jag var stressad, men måste väll göra det nu. Jag vet ju att den ligger där, så mkt bättre när Hannes kommer hem innan mig och finner den för då måste han ju slänga den, inte jag. Selma lämnar typ i snitt en om dagen där, ibland ligger det två där. Har hon inget bättre för sig än att döda massa möss? Iofs vill man väll kanske inte ha möss på ens baksida så man blir rädd, men jag har ju bara sett en mus en gång (levande dårå) som var på baksidan. Var en liten näbbmus som Selma och Nimbus satt och gängmobbade, stirrade in den i ett hörn och jagade den. Den musen överlevde dock, men rädd blev jag när den sprang omkring. Sprang även över min fot men jag blundade och den var så lätt att jag kände den inte när den sprang över. Men Sofie berättade ju självklart om händelsen för mig.

Jaa.. Det va mycket prat om möss kände jag..

Pappa hämtade iaf mig och min cykel idag och vi åkte om lämnade in den på lagning. woho!
Kollade även på en ny cykel som jag kanske ska köpa. Min cykel är ju fin och go, men har ju sett sina bästa dar. Så testcyklade på team sportia, en jättefin cykel. Sen åkte jag på Biltema och Obs och kikade på cyklar där oxå. Det negativa med Biltemas cyklar är ju att det prompt ska stå Biltema på cykeln. Bläää! Men annars var den oxå fin! Så får se hur det går med min cykelhistoria.

Nu ska jag iaf gå upp en stund.
Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar