Sidor

tisdag 20 oktober 2009

Selma!

November är en födelsedagsmånad.. Mamma fyller år den 4 november, jag fyller 21 den 14 november (10dagar efter mamma), och sen fyller Selma 3 år den 24 november (10 dagar efter mig). Selma är så duktig på posa på bilderna. En riktig modell. Undra vad man ska köpa åt Selma? Vad ska man köpa till en treårig katt? hmm.. kanske ett nytt katt-träd. 3 år är ju ganska stort! Eller kanske bara lite leksaker som hon kan leka med? Ett nytt halsband tror jag bestämt hon behöver..

Sen när jag och Hannes har varit ute på våra äventyr runtom i världen så ska vi skaffa en till kattunge.. Katter, särskillt innekatter, trivs och blir såklart mycket mer stimulerade om det har en kattkompis.. Just nu har Selma en kattkompis, Sotis, men det är stort frågetecken runt "kompis". Haha.. Sotis vet inte riktigt hur hon ska bete sig och Selma vill busa så det funkar inte riktigt.. men Selma trivs här ute i Ersmark, här får hon springa fritt ute.. inte som när vi bodde på haga, nära e4an, tågrelsen och hissjövägen.. Då vågade vi inte ha henne ute.. Men hursomhelst så längtar jag efter att skaffa en till liten kissemiss.. Hannes ville helst skaffa en nu i somras när vi hade semester.. men det ville inte jag, jag ville inte lämna det nya tillskottet i familjen.. Så det blir nog om ngt år eller så.. Det längtar jag till.. Jag och Hannes kommer vara sådana som har massa katter i huset, och sen när vi får besök så kan vi berätta att t.ex Selma satt vid fönstret och såg en bil köra förbi, det var grann-dottern som hade varit ute på partaj.. men eftersom det var Selma som såg det så kan ju inte vi berätta det för grannarna.. Det får Selma göra.. Sen kommer vi sitta och läsa julhistorier för katterna runt jul, framför den öppna spisen som Hannes tjatar om att vi ska ha då.. Väldigt mysigt tycker jag.. haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar