Sidor

tisdag 3 november 2009

Smuts

Jag ska tydligen aldrig få kostymerna som jag och Hannes beställde till halloween.. Nu vill jag bara få dom så ja kan skicka tillbaka dom och få tillbaka pengarna. gah. Tur att jag inte höll andan tills jag skulle fått dom. Det hade varit extreeemt jobbigt.

Idag jobbade jag. jobb jobb. Jag trött trött. men dagen gick ändå bra. For hem en halvtimme innan jag skulle sluta eftersom det hade varit så lugnt hela dagen.. hade kunnat gå hem tidigare oxå, men jag vill inte förlora alla dessa pengar..

Sandra har fått/köpt (i dunno) en skitasöt kattunge! Måste ha varit roligt att få komma hem till den efter söndagens bajs-dag.. haha. och vad blir man inte mer glad av än en kissemiss som är jätteliten och jättesöt?

Nu ska jag äta lite och läsa min bok.. Smuts.
Jonas Wahl är en framgångsrik advokat. Han har en vacker fru, fina barn och ett i varje detalj designat hus. Jonas karriär har tagit ordentlig fart och han har fått ett erbjudande från TV att kommentera en traffickingrättegång som dominerar sveriges nyhetsbevakning. Vad ingen vet är att han spelar ett mycket högt spel i medias strålkastarljus.
Hustrun Rebecca borde kunna skatta sig lycklig, men det finns en krypande känsla av att allt inte står rätt till. Vad gör Jonas alla kvällar han jobbar över? Samtidigt utvecklas deras 12-åriga dotter Emma snabbt och hennes begynnande sexualitet pockar på. Emma lockas och skräms av sina egna fantasier. Skammen bränner - men vem är det egentligen som är skamlig?

SMUTS är en spänningsroman och ett starkt familjedrama som landar mitt i debatten om sexköp och trafficking. Det är en skarp skildring av en värld där mäns rätt till kvinnors kroppar står över allt annat och där domstolarna väljer att titta åt ett annat håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar