Sidor

torsdag 10 maj 2012

Jobb jobb och sushi

Igår jobbade jag på mammas jobb litegrann. Skönt med omväxkling. Kanske ska ha två 50 % jobb? Nee. ändå stressigt. Sen åkte jag och Hannes på coop och köpte korgar och djurmagasinet och köpte kattmat, vi hittade även kattgodis som Selma och Nimbus vart helt tokiga i. Nimbus fick typ dubbelt så stora tiggar-ögon. Sen blev det spontan bio med Sanna. Vi såg Älska mig igen. Den var bra. Men vissa svenska översättningar får en ju att inte bli övertaggad på filmen, The vow, är orginaltiteln. När man såg filmen kan man dock tycka att båda namnen passar. Är ju värre när dom byter namn på en film till ett annat engelsk ord t.ex bara för dom tycker vi ska fatta. Som Miss Congeniality blev på svenska (?) Miss secret agent.

Efter bion åkte jag hem, pratade med Linn på skype, såg lite BB men var för trött för att se klart. Så jag fick lov att avbryta mitt tv-tittande. Omg.

Nu sitter jag på mammas jobb och jobbar lite innan jag ska åka iväg till Frasses och jobba 11-19. Ganska oändligt lång dag faktiskt. Å inte blire bättre av att jag jobbar hela helgen. Men men. Pengar är bra att ha.

Dagens plus är att igår åt jag sushi till lunch (inte ofta jag kan luncha på stan, jag och Hannes åt på sagami) och jag köpte med mig sushi som jag kan äta idag innan jag börjar jobba på Frasses. Nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar