Sidor

fredag 4 december 2009

Morgonstund har guld i mun

Jag var så underbart trött när jag vaknade.. ville inte gå upp.. Ville ligga kvar i sängen heeeela långa dagen.. Men, skulle skjutsa Hannes till jobbet så det var bara att rulla ur sängen å pallra sig iväg. Blev dock piggare så nu ska jag nog vara vaken tills jag ska fara till jobbet. Det är ju skönt att vara vaken hela dagen och känna att man inte sover bort sin lediga tid. Så det var ju ett plus.

Poliskontroll när vi for mot stan. Alltid på samma ställe, eller dom har två ställen dom varierar med att stå på. Hannes fick blåsa och visa körkortet. När jag for hem så var dom kvar men då körde jag ju på andra sidan.. Så jag slapp. Och det är skönt, bara tidsfördrivande och drygt. Men bra att dom har det. Har hört att typ 10 procent kör rattfulla? Kan det verkligen stämma.. Kanske dom menar att 10 % nångång kör rattfulla.. För annars skulle ju en tiondel dricka alldeles för mycket om dom alltid ska köra rattfulla. Hmm. svammel.

Känns tråkigt att missa personalfesten.. ska jobba kväll ikväll sen börjar jag nio imårn.., därav anledningen varför jag jobbar kväll.. Kan ändå inte köra järnet när jag börjar nio och jag är lite utav en allt eller inget tjej.. haha.. Men dom kommer säkert få trevligt och det hoppas jag :)

Ska pröva mig på att se True Blood nu.. Hoppas det är så bra som alla säger..

1 kommentar:

  1. ärs det var inte så lajbans. Hade varit mer lajbans om du varit där!

    Ja men det stämmer typ. Var 10nde förare man möter i trafiken är påverkad av någonting. Helt sjukt! det är ju råmkt! Men det är väl utjämnat liksom, tror det är mer rattfyllon fredagkväll än måndag dag typ.

    SvaraRadera