Sidor

tisdag 14 juni 2011

Tyyyypiskt

Jag var så sjukt trött imårse. Så när jag skjutsat Hannes la jag mig och sov litegrann. 
Sen har jag ätit, potatis, spenat och fiskpinnar. Mums. 
Myst lite med kattungarna. Dammsugit vardagsrummet, städat i köket, lite i sovrummet, betalat räkningar och sånt skoj.

Igår var Sofie här och hjälpte till :) Vi fick bort massa ogräs och har en plan att fixa rabatten på baksidan antingen denna vecka eller nästa.

Nu är toaletterna nästan klara, toan nere, ska det bara hängas upp spegel, högskåpet och fixa taket. Toan uppe ska vi lägga in en plastmatta sen in med toalettstolen och den är klar. Då påbörjas ett nytt projekt. Vardagsrummet. Hannes och Jim rev ner tapeterna i vardagsrummet och spacklade. Igår köpte jag och Hannes lite tapeter, så nu ska vi bara köpa färg sen äre bara att börja måla.

Igår tog Selma även in en mus (som var stor) hon var så stolt när hon kom inspringandes med den, stackars Selma som inte fick vissa sina kissebebisar, för dom var instängda uppe för vi höll på bära ut grejer till garaget. Det kommer nog fler gånger Selma.

På tal om Selma. Jag skulle ju ta henne till veterinären juu, men hitta henne inte. Gick och letade, tillslut fick jag ju lov att fara till veterinären utan katt och berätta att hon sprungit iväg, bokade om tiden och får hem. Då satt hon såklart på bron. Senare pratade jag med grannen som berättade att Selma sovit i deras garage, hon märkte det när hon öppnade garaget efter hon varit och lämnat sitt barn på dagis, till saken är att jag mötte henne när jag åkte iväg i bilen mot veterinären, alltså minuter innan hon öppnade garaget och Selma sprang ut. Gaaah. Missade henne med nån minut bara. Störande! Men men, tur att allt var bra med Selma iaf, man blir ju orolig när hon är borta sådär länge.

Nu ska jag göra mig klar för att fara till jobbet..
So long!

1 kommentar:

  1. Jaa, det vore ju så niice!!:)

    Jag bor på midsommarkransen btw, rätt nära söder och tar 20 min till jobbet. Hör av er om ni ska till stockholm något i sommar juu!

    SvaraRadera