Sidor

onsdag 29 juni 2011

Midsommar, skog och Norge!






Midsommar var trevligt. Som säkert syns på alla dessa bilder :)
På lördagen åkte jag och Hannes hemåt. Vi åt paj sen åkte jag å drack lite vin med fintjejer. Bar vidare ut.

Sen har jag ju som sagt semester. Så jag har hängt mkt med Sofie och gangster, solat, målat lite lister osv osv.
Igår, skulle jag gå ut med Gangster vid lunch eftersom Sofie jobbade och jag var ju hemma. Gick och hämtade han och vi gick mot hultet. Jag tycker inte riktigt om att gå själv i skogen, men jag, Sofie och Linn hade gått denna väg flera gånger så jag kände mig ganska säker (övermod).
Gangster var så duktig, gick så nära mig att jag nästan snubbla på han. Vi skulle gå över ett dike på en smal pinne, men Gangster ville inte gå över, så jag skulle visa, och jag började gå. Då förstod ju Gangster vad grejen var och började oxå gå. Så vi plurrade i vattnet. Tur det var varmt så skon torkade litegrann iaf.

Tillbaka till min nyvunna tro att skogen inte alls är farlig. Där går jag och Gangster börjar springa så konstigt lite ifrån mig, så jag ropar till mig honom. Och dååå...
Swoooosh sa det bara när en älg sprang över stigen, tyyp 15 m framför oss. Jag höll ju på att få en hjärtattack. Slet upp mobilen i panik och ringde pappa. Han försäkrade mig att älgen inte skulle komma tillbaka. Så tillslut vågade jag gå, när jag kom ur skogen var jag lite säkrare kände jag.

Deni. Inte varje dag man håller på bli dödad av en älg!!!!

Nu håller jag iaf på att packa förfullt. För imårn 6.45 går bussen mot Bodö :) Där jag ska hälsa på Ida! Blir awesome. Vi ska även fara till Lofoten på nån Fiskefestival. Sweet. Sen åker jag nog tillbaka till Sverige på tisdag men då är planen att jag ska ta mig till kittelfjäll och mysa med Hannes där några dagar innan jag glider hem.
Hade!!

1 kommentar: