Sidor

lördag 10 december 2011

Oxfile och spadar

Jobb idag. Höll knappt på att ta mig ut från vår parkering när jag skulle till jobbet för att det hade snöat så mkt. God damn it. Å ingen spade har vi ju, så jag fick skotta med en sån här tung järnspade, som vi brukar använda till rabatten. Det va jobbigt. Helt slut och anfådd när jag väl var klar.

Åkte till jobbet. Jobbade. Mamma och pappa var så snälla och fixade spadar åt mig och Hannes så när jag kom hem hade Hannes hunnit skotta allt och det var jättefint. Jag ställde mig direkt och fixade med maten. Skulle bjuda mamma och pappa på middag. Inbakad oxfile med svampstuvning, sallad och skivad potatis i ugnen. Det blev gott tyckte vi :) Sen lite glass, kaffe och Så mycket bättre. Väldigt bra kväll! Men nu är jag trött. Hade svårt att somna igår, Hannes var på julbord och jag har jämt svårt att somna när han inte är hemma. Jag låg även och tänkte på tvätten som var klar, så halv2 gick jag upp och hängde den, och efter det kunde jag faktiskt somna. Efter sex timmars sömn så var det dock en ganska seg dag.

Imårn är jag fri. Skönt! Men sen blire femdagarsvecka, och en halvledig helg efter det.

Nu ska jag nog sticka lite och se se Top model.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar